Divná, nespisovná, česko-angličtina

30. července 2009 v 22:17 | Kája-13 let |  Přemýšlím
S tímto problémem se potýkáme jak na většině blozích, tak na různých chatech, na ICQ apod.
O co mi jde?
O takové to divné ničení češtiny, nespisovné či vulgární slova, zkratky a jiné.


Aby bylo jasno o čem mluvím, uvedu zde několik příkladů:

  1. TAkoVéTO DIvnÉ kONbiNOVánÍ vELKýcH A mALÝch pÍSmeN
  2. Psaní místo K písmeno G: Tag jsem tu.
  3. Psaní Č místo Š: Ahoj lidišky, jsem tady, hodím nějaké ty fotešky
  4. Psaní W místo V: kusowky
  5. Jiná, nevhodně umístěná písmena: čawky
  6. Anglické slovíčka v česky psaném článku
  7. Počeštěné anglické výrazy: plsky (please), pict nebo pictík (picture)
  8. Pravopisná chyba
  9. Zkratky: jj (ano), nn (ne), nwm (nevím)
Příkladů by se určitě dalo najít více, momentálně si na žádné nevzpomínám.

V tomto článku mi nejde o nesmyslné kopirování každé blbosti, ale o způsob, jakým píšou.
Vždy, jak vidím článek napsaný nějakým vadným způsobem, vzpomenu si na chudinku češtinu, která jaksik zaniká a zaniká, za chvíli tady budou všichni používat jen zkratky a počeštěné anglické slova... Kam to spěje.

Aby bylo jasno, podívám se ještě jednou na ty body a rozeberu je.

1. Kombinování velkých a malých písmen vážně nesnáším. Člověk se v textu ani pořádně neorientuje. No řekněte sami.
Přiznám, že kdysi, jak jsem byla ještě šílená blogerka (u martina Didlina) jsem takto napsala jeden článek. Připadalo mi to děsně cool, ale přestala jsem s tím, protože s tím bylo moc práce

2.-5. To psaní ,,vadných" písmen je prostě vadné. Čeština to není. Neměla bych protesty, kdyby se člověk jen spletl v jednom jediném slovíčku. Ale pokud je tak napsaný celý článek, je každému úplně jasné, že je to úmysl.
No, tohle jsem nepoužívala ani když jsem byla šílená, protože mi dlouho předlouho trvalo, než jsem vůbec na jednom blogu přišla na to, co článkem vůbec myslí. Řekla jsem si, že by mi to odradilo návštěvníky ( a taky že to je pravda).
Prostě je lepší psát písmenka tak, jak doopravdy jsou, no ne?

6. a 7. Angličtina v českém článku!
Zlobí mě spíše ta sedmička.
Asi každý ví, o čem mluvím, protože se s tím denně potkáváte v ,,prosíkách o hlásek", což po překladu znamená: hrozné otravovaní zbytečnými komentáři.
No zkuste říct angličanovi ,,plsky" a ten jen vyvalí oči.
Stejně tak ,,picty" a ,,pictíky". Se slovem picture to nemá nic společného (no dobře, tak to PIC je stejné no).

8. Jak už jsem výše uvedla, nevadí mi, když se někdo splete. Nemusí pořád všichni myslet na to, že při změně stavu je Z a při směru dohromady S. Může se splést. Nebo se to třeba někdo ještě neučil.
V tomhle to je v pohodě.
Ale když někdo chybuje, ať už omylem nebo úmyslně pořád, je to špatné.
Myslím, že pokud člověk píše článek, měl by se snažit mít co nejméně chyb.

9. Zkratky. Pochopím, když se vám na ICQ či na nějakém chatu napíšete jj nebo nn. To myslím že je v pořádku. Ale zase se to nesmí přehánět. Když dáváte do zkratky všechno a ještě k tomu do článků, je to známky blbosti toho autora.

_________________________________________________________________

Dneska jsme se tedy koukli na psaní. Je to věc, která už mě dlouho štve a dlouho jsem o ní chtěla napsat ale nechtělo se mi. Teď se mi začalo chtít a článek je tu. doufám, že se z toho někdo poučil :-).


34 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Slečna Vé. | Web | 30. července 2009 v 22:23 | Reagovat

taky mě to strašně štve! čeština je strašně pěkný jazyk a nechápu, jak ho takovýmto způsobem může někdo "špinit"!!! za to bych nejraději zabíjela...
ale přiznávám (a nejradši bych se hanbou do země propadla!!:-!, že jsem se cca před dvěmy lety nechala strhnout davem a psala místo v w atp. brrr! radši na to nechci vzpomínat :-|  8-O

2 VaM | Web | 30. července 2009 v 22:28 | Reagovat

ahojky jsi hoilka ktera chce vypadat dobre tak sre pls mrkni na nas blog

3 Folmíci | Web | 30. července 2009 v 22:30 | Reagovat

Mám na to stejný názor ;-) Například nemám ráda, když na mé stránky přijde úplně nový člověk, který se v mé Návštěvní knize vyjádří například takto: "AHojQy, máš hezů bloGíseQ! Kdy bue dalSHí Comix PLS?..."

Na svém blogu se snažím všemi silami bojovat za správnou češtinu...Víš že se tito LiDišQy dají částečně vychovat? 8-)

4 Shella | Web | 30. července 2009 v 22:33 | Reagovat

takové psaní se nelíbí asi více lidem, já ani nevím k čemu to je ... pročněkdo píše každ= druhé písmeno velké, nebo je úplně zaměňuje, to je ve hvězdách. Kdybych já takhle psala, tak se za to stydím. Možná mi občas nějaké slovo ujede a napíšu ho jinak než má být, ale to jedno slovo se dá přehlédnout :)

5 Folmíci | Web | 30. července 2009 v 22:34 | Reagovat

Komentář od [2]: - to je přesně ono :-D Nepíše čárky a háčky, "plskuje", hromadu překlepů...No neklikněte na její "BlogÍÍseQ :O*"  :-!  :-!

6 Shella | Web | 30. července 2009 v 22:36 | Reagovat

[5]: na takový blog se bojím kliknout, kdo ví co by na mě vybaflo. Už jen to, že ten člověk píše reklamu kamkoliv se mu zlíbí mě odpuzuje :)

7 emily.way | Web | 30. července 2009 v 22:44 | Reagovat

souhlasím.
i když vlastně občas napíšu anglický titulek..xD

8 Hubert¨ | E-mail | Web | 30. července 2009 v 22:46 | Reagovat

Máš recht.

9 marepope | Web | 31. července 2009 v 0:01 | Reagovat

Souhlasím s tebou  ;-)

10 Kája- autorka blogu | Web | 31. července 2009 v 9:37 | Reagovat

To jsem ráda, že tady se mnou všichni souhlasíte. No jo, komentář, jako je ten druhý je vážně k ničemu. Ty reklamy nesnáším.
A víte, co je úplně nejhorší???
PSáT tY bLBOstY všECHny DohrOMAdy, žE jo LiDIškQY?
...

[1]: však už to je dávno, hlavně že jsi teď rozumná ne?

[2]: Já chci vypadat tak, jak vypadám

[3]: Opravdu se dají vychovat? To bych nejradši udělala. Pořádnou drezuru by dostali!

[4]: Takové psaní se nelíbí všem, co jsou aspň trochu normální.

[5]: Třeba bych s tam koukla, kdyby ten člověk normálně poprosil, ale takto?

[6]: Vybaflo by nějaké strašidlo, které by ti začalo povídat něco ve zkratkách a ty bys  mu vůbec nerozumněla.

[7]: Titulek titulek, to myslím tolik nevadí.

11 Veselá | Web | 31. července 2009 v 10:48 | Reagovat

No jo, je to hrůza.

P.S. samozřejmě že ti sklenku marmelády dám.

12 Smilesy | Web | 31. července 2009 v 11:01 | Reagovat

V tomhle článku teda souhlasím úplně ve všem.;) Máš recht.

13 lea | Web | 31. července 2009 v 11:03 | Reagovat

Nn,jj,ttj a tak dál by měli zůstat v ICQ a chatech,mě spíš deprimujou ty wéčka...Kámoš tak píše,tak jsem mu naoplátku všude cpala háčka :D

A malá velká písmena?
*Máš problém rozluštit takzvanej "Emo jazyk" ? XD
Pak je tu Devypatlátor!
Jednoduchá hračka pro překlad z debilštiny, kterou poslední dobou používá poměrně značný počet dětských sebevrahů*

14 leni | Web | 31. července 2009 v 11:23 | Reagovat

Dala jsem ti plný počet hvězdiček. Když si přečtu, že dokonce i školou povinní lidi jsou rozumní a snaží se psát pěkně a správně, tak je mi na světě líp :)

15 Kája-autorka blogu | Web | 31. července 2009 v 11:35 | Reagovat

[14]: Tak děkuji :)

16 Zdebra | Web | 31. července 2009 v 12:02 | Reagovat

Souhlasím. A taky mi vadí, když někdo nepoužívá čárky, tečky a v otázce otazníky. Ta dnešní mládež si dělá, co chce. To je strašný. Za pár let tu snad bude další národní obrození.
A ještě se mi nelíbí, že někteří cpou do některých slov písmeno h. Např. žhe. To je hnus.

17 Kája-autorka blogu | Web | 31. července 2009 v 12:09 | Reagovat

[16]: žhe jo?  :D  :-D  :D

18 Kája-autorka blogu | Web | 31. července 2009 v 12:09 | Reagovat

Tož lidi, děkuji vám za tu hromadu komentářů. V půl deváté bude podobný článek, ale tentokrát na téma ZDROJ.

19 Cassidy | Web | 31. července 2009 v 13:08 | Reagovat

Hnusí se mi, když někde vidím napsáno slovo "BLoGhíííSeQQ"  :-! Fuj. Ale třeba mi vadí i pravopisný chyby. Když se kouknu na blog, kde má dvanáctiletá autorka napsáno "Takh sem spět" a plno pixelek, tak je mi z toho fakt na zvracení...

20 Smilesy | Web | 31. července 2009 v 15:38 | Reagovat

[19]: To jo, zvlášť když vidíš, že holky na úrovni dvanácit (třeba já) a třinácti (třeba ty, Kájo) let, dokáží mít svou vlastní tvorbu, a také píšou normálně.8-)

21 Natka | Web | 31. července 2009 v 17:21 | Reagovat

Ahoj, mě tento styl psaní taky štve. Ten člověk se s tím přehazováním velkých a malých písmen piplá a stejnak mu k tomu napíšou jenom "sbéééčqa", že ho obíhají. Já tak ještě nepsala a (snad ani) psát nebudu. Škoda takhle krásného jazyku.
P.S.: mĚj sE FaJnĚ,uŽiJ sI pRáÁáZqy a Už sE mOcInQy TěShInQám nA tEn ČlÁnEčEq. NaTááLqA Co Tě lÁFuJe ♥♥
P.S. po druhé: Než jsem to napsala, trvalo mi to asi deset minut  :-D Užij si prázdniny...

22 Shella | Web | 31. července 2009 v 18:39 | Reagovat

[21]: než jsem to přečetla, trvalo mi to snad minutu, normální větu čtu za deset sekund :-D

23 Jitka | Web | 31. července 2009 v 18:44 | Reagovat

Jsem ráda, že to vadí i vám "náctiletým" nejen starší generaci, do které patřím i já. Za sebe můžu říct, že když náhodou na takový blog zabrousím, okamžitě odcházím a když na mém blogu někdo nechá tak zpitvořený komentář, vůbec nereaguji. :-(

24 Kája-autorka blogu | Web | 31. července 2009 v 20:24 | Reagovat

[19]: Pravopisní chyby jsou fuj. Třeba neřeknu, když se někdov nějakém slově splete ale když je špatně každé druhé slovo...

[20]: Právě, takové velké rozdíly  8-)

[21]: Přesně, nikdo pod takový článek nic nenapíše, protože si ho ani nepřečte :o).
A ty sBeEeEčQa, které napíšou AhuJ SBBB jag se mÁš? nebo: Pěkní člááhánek, nebo obíhačka.
To je k ničemu.

[22]: Nějak tak, dlouho jsem luštila tu zádahnou větu od Natky :-)

[23]: Žádný strach, jsou na světě i normální teenageři.

25 Geisha* | Web | 31. července 2009 v 21:15 | Reagovat

Ty píšeš tak dobré články! Sú k veci a výstižné. Také písanie by mali zakázať :)

26 Geisha* | Web | 31. července 2009 v 21:16 | Reagovat

[25]: Myslím písanie typu "aKo sA mHáš láSheNqaAaaa?" :D

27 Kája-autorka blogu | Web | 31. července 2009 v 21:41 | Reagovat

[26]: jasně, pochopila jsem  ;-)

28 scrapy-doo( mno prece tvé SBuško néé?? xO) | Web | 2. srpna 2009 v 10:32 | Reagovat

Mno TAk To jÁ nesOuHlaSím!!! jako PoDle Mě jE KažDýHo VěC jAk PíŠe a NiKdO bY Ho NeměL OdSuzOvaT sI mysLíM já!!

29 scrapy-doo( mno prece tvé SBuško néé?? xO) | Web | 2. srpna 2009 v 10:34 | Reagovat

a ty lidi který píšo upe dobře česky a ne jinak tak prostě žijou pro jedno : ŠKOLA  prostě šprti který si o sobě nevím co a pak se nám blbbjejším smějou za to jaq píšem!! ale mi AspOn máme rádi srandu a thakoví články mě zaujmou víc než tyhle slohovky a myslím že mluvim za víc lidí!!

30 Smilesy | Web | 2. srpna 2009 v 12:59 | Reagovat

[28]: Ale jistě, že je to každého věc.;) Ale my, co nemáme důvod komolit a deformovat náš mateřský jazyk, tak prostě na ty, kteří to dělají, máme názory, a co?:o) Prostě je to vodporný...to můžou dělat jen děti, v hodně silným stádiu puberty.

[29]: Tyjo, to je pro mě novinka! Já jsem teda nevěděla, že všichni, co píšou a mluví česky jsou šprti! Díky za informaci!!:o))
My se ale prostě nechceme snížit na úroveň hlupáků, protože hlupáci nejsme.;)) Tečka.

31 Kája | Web | 2. srpna 2009 v 13:33 | Reagovat

[30]: Přesně Smilesy  ;-)

32 Great Mhery | E-mail | Web | 2. srpna 2009 v 22:07 | Reagovat

Budu upřímná. Já si myslím,že čeština je opravdu krásná a nezaslouží si,aby ji někdo hyzdil. Myslím,že kdybysme tyto blogerky vyhodili do USA,kde tak zuřivě chtějí být a přizpůsobují tomu svojí mluvu, upadl by jim hřebínek.
Já chápu překlepy a tu a tam nějakou chybu. Ale tohle je vědomé, debilní. Možná by se to mělo trestat veřejněprostpěšnými prácemi a pak uveřejnit "photešky" během práce,hezky povinně.
Zajímavé je,když se někdo dokáže slovně prezentovat a obhájit názor. Jenže... Myslím,že když je to samé "thak","ptže","jko",tak to není dobrá slovní prezentace...

33 Kája | Web | 3. srpna 2009 v 7:01 | Reagovat

[32]: Nějak tak. Každý se občas překlepe nebo se splete. Ale úmyslné chyby jsou vážně hrozné.
Když je článek psaný takovým to divným jazykem, moc lidí si asi nepočte...

34 Therine | Web | 4. srpna 2009 v 9:59 | Reagovat

Souhlasím skoro se všemi body.To,že se člověk přepíše (což se mi stává často) je podle mě normální a lidské,ale aby všude zesměšňoval jak sebe,tak i češtinu?To zase NE.Taky mě štvou přezdívky.Uvedu příklad třeba na tvém jméně: Kája-normální,hezké jméno,které prostě sedí.Nevadí mi ani,kdyby jsi se jmenovala Kájk@,to ještě jde,ale musí někteří blogeři psát třeba :Q@jushq@?To je věc,kterou nikdy nepochopím.Jinak,aby měl tento komentář nějaký smysl.K bodu 1-absolutně souhlasím,nejenže to nejde přečíst ale jakmile přijdu na podobný blog-mažu pryč jinak bych se zbláznila.Body 2-5 chápu,když třeba někdo napíše nwm,to se mi taky třeba stává,hlavně na icq,ale čeho je moc,toho je moc.K bodu 6 a 7.Samozřejmě,ani já se nevyhnu angličtině a občas nějaký titulek nese anglický název,ale jinak píšu blog pro Čechy a komu se to nelíbí ať si ho přečte v jiném jazyce,který mu vyhovuje!Co se týče "plsky" to mě dokáže tak naštvat(záměrně nepoužito sprostší slovo)Třeba PLS bych ještě unesla,ale v kolika diskuzích někdo objevil normální české prosím?K 8 viz horní část komentáře,chyby se stávají.A 9 mi nevadí,co se dá dělat,je mnohem jednodušší napsat nn než ne,ale zase bychom to neměli přehánět.
Nakonec gratuluji k dobrému článku,vyjádřila jsi se dost jasně a srozumitelně,což mnoho blogerů ocenilo,jak vidíš podle počtu komentářů.

35 Kája | Web | 4. srpna 2009 v 15:06 | Reagovat

[34]: Člověk se může přepsat, to je pravda. Jsem ráda, že se mnou souhlasíš. Já zase souhlasím s tebou. Také prchám z každého špatně psaného blogu.
a děkuji za gratulaci.

36 .cosh.ida. | Web | 6. srpna 2009 v 11:38 | Reagovat

1. - 5. mi teda hodně vadí, mám i kamarádky který takhle píšou, a docela ráda bych si s nima popovídala po icq, ale odmítám, dokud nebudou psát normálně! Ale zase je fakt, že je to každýho věc... A za 10.(bych dodala)-psaní písmen ve slovech např. jak3m

37 Capricorn | Web | 25. srpna 2009 v 11:26 | Reagovat

Já buď píšu jen anglicky nebo pravopisně česky. Mně asi nejvíc štve ta 1, a pak to ''plsky'' nebo ''čawky''... To je fakt hrozné

38 Kája | Web | 26. srpna 2009 v 6:42 | Reagovat

[36]: No jasně, takhle si s nikým moc nepopovídáš.

[37]: Je to hrozné...  :-!

39 www | Web | 27. srpna 2009 v 10:15 | Reagovat

[3]: jo,to je úplná nádhera :-D

40 www | Web | 27. srpna 2009 v 10:23 | Reagovat

[1]: chtělo by to ještě přidat Q :-D

41 Kája | Web | 27. srpna 2009 v 11:05 | Reagovat

[40]: to jo :-D

42 June | Web | 29. srpna 2009 v 17:54 | Reagovat

OOOhhh bože lidi dyť je úplně jedno jak kdo píše ,hlavní je ,jací lidi fakt jsou ....a pokud jde o to poangličtinování - je to vývoj a tomu se nedá uniknout ...

43 Katk@ | Web | 1. září 2009 v 10:52 | Reagovat

Taky to nemám ráda a tAkOvéHlE pSaNí PřÍmO nEsNáŠíM. Špatně se to čte a hrozně dlouho trvá, než se to napíše (ne, že bych se tak někdy pokoušela psát, to jen teď).

44 Scope | Web | 12. září 2009 v 17:55 | Reagovat

1- 5 – za tohle bych nejradši dala někomu pár facek
6 – jelikož jsem schopná psát jen v ajině a kombinovat do toho všechny cizinštiny co znám, ta mi to nevadí… i když taky záleží na volbě slov
7 – dvojnásob záleží na volbě slov… některá slova z technické hatmatilky se prostě snadno dostávají totiž do krve
8 – i majstro tesár sa nekdy utne… ale čeho je moc, toho je prostě moc!
9 – icko, beru. Delší psaný projev? Copak tady nikdo neumí mluvit/psát?

45 Danka | 15. září 2009 v 19:17 | Reagovat

TY SAMA mi píšeš: jj. Atd.
(mimochodem,atd.je normální zkratka.

46 Kája | Web | 16. září 2009 v 17:09 | Reagovat

[45]: Nechci nic říkat Dano, ale mírně mě štveš.

47 kachnulinqa | Web | 20. října 2009 v 15:13 | Reagovat

Souhlasím se všemi kteří tvrdí že není dobré psát ve skratkách nebo kombinovat velká a malá písmena. Přiznávám se že jsem do nedávna taky takovýmto způsobem psala alo to kombinovování psísmen zabralo velkou fůru času. Teď už se snažím psát bez chyb a spisovně. A myslím si že je to takhle mnohem lepší.

48 Joly | Web | 5. ledna 2010 v 17:34 | Reagovat

Taky nemsnáším 1.-5. Tu šestku a sedmičku někdy používám, ale rozhdně ne v článku, když už tak je v chatu. Třeba když je to rychlejší. Ale abych používala plsky, tak to radši napíšu prosím, nebo dyštak pls, ale jak někdo píše plsíky, plsíííí, plsky, plsíčky atd. mi příde už dost trané, já to dělam proto, abych to měla rychleji napsané a nějakým "plsííííkuju mocík" to opravdu neurychlím. A ještě k tý šestce: to někdy spíš píšu do chatu (Ale jen do chatu!) německá slova, protože chodím na německý gympl a je tam třeba hodně polovičních němců nebo prostě všichni tam umějí dost dobře německy (ale pokud němec neumí česky, tak si s nim ani nepíšu, protže moje němčinazase tak dokonalá není, jen se o to někdy pokouším :-) ) Potom k té pravopisné chybě chci jen říct, že když to udělá omylem, tak mi to nevadí, le stejně jako u tebe, když to dělá pořád a je už opravdu úmyslně, tak mi to připadá jako blbost. A u té devítky. Takovéhle zkratky často používám na icq nebo na skypu nebo když si s někým chatuju na facebooku, ale do článku bych to nikdy nedala! No, takže myslim, že na to máme celkem podbný názor, že ty trapný písma fakt nemsíme...

49 Anonym | 9. února 2010 v 20:42 | Reagovat

Simte...tak to proste je nemuzes to pochopit a pics je anglicky zkratka pro pictures. Taky si myslim, ze lidi tim moc nezmenis...proste si na to zvykli, tak si na to zvykej ty a nech je byt..kazdy pise jak chce..ty taky...tak bych radsi byla potichu....promin jestl se ti zdam blba, ale tak to je a vetsina rozumnych lidi to muze potvrdit... xD Pa nebo Cawky :))

50 Lit | Web | 13. února 2010 v 12:58 | Reagovat

[28]: A je každého věc, co si o tomto stylu psaní myslí a jak jej komentuje, ne?

51 baadunka | 14. února 2010 v 15:47 | Reagovat

Souhlasím, když přijdu na nějaký blog a přečtu si první větu z článku a uvidím tam jeden z těch příkladů, ztratím chuť číst dál.

52 betybetuli | Web | 14. února 2010 v 16:09 | Reagovat

já mám taky někdy chybu no a  co každý se může splést ae takováto AHooJkY fakt nesnáším

53 pohaarkfszliin | Web | 8. března 2010 v 11:37 | Reagovat

AhaoJíQ,pLsInQy-HlÁsInQy :-D

54 Jana | Web | 10. března 2010 v 11:58 | Reagovat

Taky naprosto souhlasím s článkem. Nicméně si myslím a doufám, že lidem, kteří takto píšou na své blogy, je maximálně 15 let a určitě z toho vyrostou. Pokud ne, tak je to vážně smutné.

55 ahihi | 4. května 2010 v 19:41 | Reagovat

[32]: jsem s tebou čeják i čeština je krásná a tohle se mi nelíbí budme radi že jsme češi :-)  :-)  :-P

56 FMTM | E-mail | Web | 17. května 2010 v 13:57 | Reagovat

Pěkný článek.
Nechceš podpořit náš web? Jsme nezisková organizace, pro podporu studentů a pracujících. Náš klub pořádá řečnické kurzy v angličtině. Nejsme jediní v republice je jich několik. Informativně, že nejsme komerční: Cena za kurz vyplývá z názvu nezisková organizace - proto si nemůžeme dovololit běžné propagační články. Text článku pošlu. Více. www.toastmasters-olomouc.cz
díky :-)FTMO

57 ethnea | Web | 26. května 2010 v 18:10 | Reagovat

Z vyse uvedenych bodu komoleni ceskeho nebo anglickeho jazyka je mi fakt na bliti. Zkratky uznavam jen anglicke, a to jen pri rychlem chatu (treba v online hre). Na slova nwm, plsky, plox, dess jsem vylozene alergicka.
Anglicka slova v ceskem textu mi vylozene nevadi, pokud vystihuji obsah lepe nez ceska. Sama mam obcas problem vzpomenout si na odpovidajici ceske slovo, protoze v soucasne dobe komunikuji vice anglicky.

[28]: Odstrasujici pripad, brrr...

58 AHooJkY | 13. června 2010 v 18:02 | Reagovat

ČaUkY liDIšKy Jak jE? Pls HeLP! nWm cO je DnESkA zA dEN [:tired:]

59 Zina | Web | 20. června 2010 v 8:39 | Reagovat

Taky to moc nemám ráda, ale třeba "jj" nebo "nn" nebo třeba "ttj" používám, ale jen tehdy, když mám blbou náladu a nechce se mi moc psát celá slova :)

60 Tereza Matoušková | E-mail | Web | 23. června 2010 v 19:51 | Reagovat

V zásadě souhlasím se vším, co jsi napsala. Zkratky v malé míře nevadí, nějaké vhodně užité anglické slůvko taky ne. Občas je lepší a rychlejší napsat na chatu LOL - než "no, to jsem se teda zasmála, úplně se válím po podlaze". :-D

61 welovetwilightsaga | Web | 19. července 2010 v 18:01 | Reagovat

[59]: Přesně , jinak mi to příjde stupidní  :-D :-)

62 Halfdann | Web | 26. července 2010 v 12:24 | Reagovat

Tak W...a kompinace "rozbityho caps locku "..sE Me fAkt neTyKá :-D. Boha jeho nez napisu tychle 4 slova tak to trva 50x dyl nez kdyz pisu normalne.
A cist se to neda, bohuzel touhle demenci je postizena hodne velka skupina dnesni mladeze a stale to pretrvava ale myslim si ze ne v tak velkej mire jako za doby rozkvetu :-D.

Ja treba mam tu tendenci psat bez diakritiky. Je to rychlejsi a pokud nepisu clanek ci nejakou praci ve wordu, tak se to da snest.

Bohuzel s mojim napul IT zamerenim a 2 roky hrani Lineage II se na cloveku podepise. V hernich chatech je obvykle malo mista a je omezen poctem znaku. Zde se uplne nabizi pouziti zkratek. Proto sem denne kdyz sem jeste byl herne zavisly, napsal tolikrat zkratky - ftw,omg,dpc,dmnc,rtfm,rofl..atd Rychla komunikace v herni komunite na bojisti bud pres TS (Team Speak) bo VT (ventrilo )nebo prosty gamechat, je tak znacne urychlena :) a vsichni si krasne rozumi.

Ale zas je pravda ze se nici takle jak spisovna tak dokonce i nespisovna cestina. Cestinu mam rad i kdyz ji jako mlady student gymnazia nezvladam na vybornou. Ale to mi nebrani v tom ze ji mam fakt rad a sem na cestinu hrdej - kuli jeji slozitosti a ze kdejakej sprominutim blbej cizinec, si nemuze jen tak s nekym popovidat.
Ale nema cenu to resit moc, clovek s tim moc neudela, a rozvoj jazyka se nezapre. A prunik anglickych slovicek a vzniku "čengliš" slovicek nezabranime. :)
Mej se krasne cuz cuz...

63 Gabriela | E-mail | 11. října 2010 v 18:57 | Reagovat

Hej lidičky poradite mi kde mám najit nespisovny slova :-?  :-?   :-? :-(  :-(

64 www.soukop.cz | Web | 28. prosince 2010 v 14:14 | Reagovat
65 Moonthly Kat | Web | 22. června 2011 v 18:25 | Reagovat

výš co ale já nejvíc nesnáším ??? qvéčka...co to je? to vidíš všude samí QQQQQQQ....já už ty debilní Qvéčka vidim všude.... a když potkám člověka co píše stylem.... AhojQi zlatíčQa jaQ se máte? tak jí tak vyQvéčkuju , že už si tím Qvéčkem ani neQvéčkne . dyť říkám že je vidim všude ... :-!

66 Moonthly Kat | Web | 22. června 2011 v 18:26 | Reagovat

[65]: *víš

67 Kája | Web | 22. června 2011 v 18:39 | Reagovat

[65]: Jo, to je tež dost hnusné.

68 nelílí | Web | 5. července 2011 v 13:37 | Reagovat

souhlasim 8-)  8-)  8-) jinak pěkný blog :-)  :-)  :-)  :-)  :-) :-!Moonthly Kat :taky nesnášim Qčka

69 RitaCalderon20 | E-mail | Web | 3. srpna 2011 v 7:56 | Reagovat

A lot of specialists claim that <a href="http://bestfinance-blog.com/topics/business-loans">business loans</a> aid people to live their own way, because they can feel free to buy needed stuff. Furthermore, banks present short term loan for all people.

70 Nala | 25. srpna 2011 v 16:20 | Reagovat

No jo no, ale co s tím už? Lidi, které znám, chybujou pořád... "spátky" fuj... o_O" A kdybych je jenom trošku napomenula, hned by po mně vyjeli, že co si dovoluju, že si hodně myslím a jsem velkej king, no jasně... Takže radši držím hubu... Ale copak to už není svobodná zem? A vůbec - proč si slovo nezkrátit? "Pls" a "jj", "nn", "nwm",... Vždyť to už je úplně normální. Na co se namáhat s psaním? Však všichni okolo to chápou, takže to potom není co řešit. :D A kdo nechápe, pochopí. ;)

71 Dendomačiatko | Web | 9. listopadu 2011 v 16:36 | Reagovat

Perfektný článok.

Ja som neustále názoru, že čeština je čeština, slovenčina je slovenčina a angličtina je angličtina. Nemám rada takéto nezmyselné a úplne zbytočné kydy do jazyka...

Jasné, že sa to dá domyslieť, no nepôsobí to vôbec dobre a seriózne, tým myslím keď tak ľudia píšu na blogu.

72 personal loans | E-mail | Web | 2. prosince 2011 v 20:23 | Reagovat

If you're in not good state and have no money to go out from that point, you would require to receive the loans. Just because that should aid you unquestionably. I take collateral loan every year and feel fine because of that.

73 David | Web | 2. května 2012 v 18:33 | Reagovat

Perfektní článek, souhlasím! :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.