Nově mě najdete na: kajajaja.blogspot.cz

Typy zákazníků

12. srpna 2015 v 19:47 | Kája-19 let |  Zajímavosti
Aniž bychom si to uvědomovali, s některými lidmi máme spoustu společných vlastností. Díky tomu jsem si stihla udělat obrázek o zákaznících. Zvládla jsem si v hlavě vytvořit několik skupinek.


Nejradši samozřemě vidím mladé milé muže. Je jim asi tak mezi dvaceti až dvaceti pěti lety. Většinou si koupí nějako menší svačinku a minerálku, někdy chtějí i cigarety. Na první pohled je mi jasné, že tito muži nebudou mít clubcard, budou se na mne usmívat, nechají mi pár drobných a na závěr mi velice příjemným tónem řeknou: ,,Přeji vám krásný den, slečno."

Dalším lehce rozeznatelným typem jsou hnusní špinaví chlapi. Přicházejí vždycky rovnou k pokladnám. V tu chvíli už je mi jasné, že budou chtít cigarety. A že tu jednu blbou krabičku, která stojí pod stovku, budou sto procentně platit tisícovkou. Drobnější nikdy nemají. Naopak, občas přinesou i dvou tisícovku. Jednou mi kdosi dokonce strčil pěti tisícovku. Bylo to snad poprvé, co jsem ji držela v ruce. (Kamarád na to pravil, že ty bankovky asi tisknou doma a pak si je chodí ke mně rozměnit.)

Uvidím-li starší paní velkým nákupem, je mi jasné, že jako první vytáhne clubcard, pak hromadu slevových kupónů, přičemž na mne bude nepříjemná, že je nenačítám, přestože už určitě dobře ví, že je můžu načíst až na samotný závěr. Nákup bude vytahovat velice pomalu, stejně tak ho bude snad ještě pomaleji balit. Výhodou těchto žen je, že vždycky mívají drobné. Po nákupu pečlivě prostudují účet.

Nejhorší zákazníci jsou ti, kteří se hádají o každou korunku. Ty ještě vůbec nemám odhadnuté, nevím, jak je na první pohled poznám, jedná se o zástupce obou pohlaví různých věkových kategorií. Dejme tomu, že si koupí jogurt. Čekají, že bude ve slevě a bude stát devět korun, ale ejhle! on stojí jedenáct. V ten moment se se mnou začnou hádat, proč jim ho účtuju za tak vysokou cenu a jestli jsem se náhodou nespletla. S klidem jim vysvětluju, že cenu já opravdu neovlivním, co mi kód načte, to mi načte. Zákazník se po nákupu zajde podívat na ceduli a zjistí, že sleva byla na jinou příchuť. Místo toho, aby pokrčil rameny a odešel, žádá výměnu zboží. A tak dvakrát zazvoním a nechám vedoucí, ať už si to s ním vyřídí sama. Snahu šetřit chápu, ale toto je trochu extrém...

Milé je prodávat dětem. O nic se nehádají, jsou slušné a zdraví. Jednou přišel malinkatý chlapeček a chtěl si koupit sto procentní pomerančový džus. Bohužel měl u sebe jen dvaceti korunu, což jsem zjistila až po namarkování, takže jsem musela obtěžovat vedoucí a zbrzdit provoz obchodu voláním o storno. Synečka jsem poslala zpátky do obchodu, aby si našel nějaký levnější džus. Po pár minutách jsem zvládla celou frontu. Přišel zase chlapeček a rozhazoval smutně rukama. Tentokrát jsem měla čas, tak jsem se zvedla a dovedla ho ke Capri sone. On přikývl, že takový džusík chce. Oba jsme byli spokojení. Připomnělo mi to práci na Bílé. Najednou jsem měla jasno, že prostě musím k dětem. Obchod je jeden velký omyl.

Někteří lidé chodí nakupovat pořád dokola. Otevíráme v šest a já přísáhám, že ten pán platil o půl deváté už potřetí! Nejdřív jsem ho nechápala vůbec. Časem jsem se dozvěděla, že chodí na nákpy jiným, línějším důchodcům. I tak se divím, že ho to baví. Dále tam mám paní, která chodí milionkrát denně pro jednu či dvě věci. A nakonec kluka nakupující cigarety či pečivo. Naštěstí je to nejmilejší zákazník vůbec. Popsala jsem vám nejčastější trojku, ovšem těch lidí, co se ukážou několikrát v jeden den je mnohem víc...

Nejhorší skupinou jsou známí. Většinou si chtějí povídat. Já na to však nemívám čas. Nejvíc mě vždycky dostane dotaz, který padne, když mě v Tescu někdo uvidí poprvé: Ty tady pracuješ?/Ty jsi tady na brigádě? Ne, milí zlatí, já tam chodím pomáhat jen tak, dobrovolně...



Kája

Jak zákazníky rozdělila Sasanka?

Čtěte tady.

Zajímá vás, jací zákazníci chodí do masny?

 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 reveriedreams | E-mail | Web | 12. srpna 2015 v 20:27 | Reagovat

Docela vtipně sepsaný článek, rozumím ti. Má mamka byla dlouho prodavačka,a popisovala podobné typy.

2 Sasanka | Web | 12. srpna 2015 v 21:39 | Reagovat

JO! :D Ještě k těm šetrným babičkám dodávám, že zásadně mají půlku nákupu olepenou těmi žlutými cenovkami se slevou a je jim jedno, že ten salát za 2,90 už zažil zelenější časy a že sleva korunu na procházející jogurt není žádné velké terno (zvlášť, když původně stál 15, a to by za něj v životě nedaly, ale za 13.90 už je přece ve slevě). :D
Potom mě ještě štvou Kontrolorky. Místo toho, aby si skládaly nákup do tašky nebo zpátky do vozíku, tak čumí na ten pitomý displej, kde se ukazuje cena, aby náááhodou nebylo něco dražší. Jednou mi přišla babča před zavírací dobou a měla celý nákup jen zlevněné pečivo. A já jí po namarkování každého kusu musela říkat, jakou mi to ukazuje cenu, protože: "Byla jsem tady minule a ty slevy se neodečítaly." Koláček 5,90, v pořádku? Ano, v pořádku. Koblika za čtyři korunky, je to tak? Ano, je to tak. Jak u dementů.

3 Créatio | Web | 12. srpna 2015 v 23:36 | Reagovat

Pekný článok, Kája. Akosi som sa až takto nidky nezamyslela nad prácou predavačky a je to pekné pripomenutie. :)

Kde to pracuješ? Vo veľkom supermarkete či v menšom obchode?

4 SchwarzRosen | 13. srpna 2015 v 8:41 | Reagovat

A kvůli tomu poslednímu odstavci nechci nikdy, nikdy, nikdy pracovat v obchodě.

5 Leník | Web | 13. srpna 2015 v 23:01 | Reagovat

Pěkně si to napsala, no, jo, někteří jsou protivní :/, to mi dnes říkala sestra, že byla v obchodě, kde měli do 20:00 hodin, bylo 19:45 a prodavačka už prý byla tak protivná a říkala, že za chvilku zavírají apod.. Kdyby to řekla třeba pět minut před, ale 15? Rozum zůstává stát...

6 Kája | Web | 14. srpna 2015 v 6:36 | Reagovat

[2]: O žlutých cedulkách mi ani nemluv! Těžko se načítají! A když lehko, tak jsou většinou špatně nalepené, je vidět i původní kód, takže se mi najednou načtou obě ceny a musím volat o storno... Příhoda s paní a nákupem ve slevách vyjde někdy příště...

[3]: V Tescu. Což může budit dojem velkého hypermarketu, ale není tomu tak. Jedná se o Tesco expres. To je úplně malinký obchůdek. Něco jako Hruška nebo Coop.

7 živočích | Web | 15. srpna 2015 v 18:03 | Reagovat

presne viem o čom hovoríš, vyše dva roky som brigádovala v kauflande a tam som postretala kadejakých týchto :D odvtedy sa snažím byť k predavačkám milá nech sa deje čokolvek lebo viem aké to je sedieť za pokladňou niekolko hodín vkuse...

8 surpan | E-mail | Web | 16. srpna 2015 v 22:46 | Reagovat

Jn, nedávno jsem psal o problémových zákaznících v různých odvětvích. Těch průserových je totiž toklik druhů :-D

9 Mikča | Web | 17. srpna 2015 v 11:38 | Reagovat

Díky za nahlédnutí "za pokladnu" :)) o to víc mě to pobavilo, že teď moje sestra brigádničí taky za pokladnou - četly jsme to spolu :)))

10 Elis | Web | 26. srpna 2015 v 22:50 | Reagovat

Ale díky těmto pracím aspoň poznáváme charaktery lidí, a že bychom nikdy tuto práci do konce života vykonávat nechtěli.

11 Coneja^^ | Web | 23. září 2015 v 13:37 | Reagovat

Obdivuju tě za tuhle práci, já bych na to neměla nervy! :D Stačil mi takto v létě dva týdny prodávat na stánku s popcornem. Co jsem si všimla já v obchodech, tak jsou ještě rodič s dětmi. Většinou jim děti sedí na košíku, házejí věcma okolo, strašně řvou a vyvádí a rodiče to nestíhají zvedat zpátky do regálů :D ...

12 Fibian | Web | 23. září 2015 v 13:58 | Reagovat

A v univerzitních městech jsou velmi specifičtí nakupující vš studenti, ti prej štvou hlavně ostatní nakupující, protože zdržujou se svýma mrňavýma nákupama, obvykle jogurt, rohlík, jablko a láhev vodky  nebo jiné rozličné kombinace s láhví alkoholu :D

13 Jana | E-mail | Web | 23. září 2015 v 14:26 | Reagovat

Jéééžiš, jak mi ta práce nechybí :D Ale ty o ní alespoň píšeš s citem a jakýmsi porozuměním či láskou, to je moc pěkné :)

14 Ančísek | Web | 23. září 2015 v 15:23 | Reagovat

Mluvíš mi z duše! :D  Taky jsem tam strávila letošní léto. :) :-D  :D

15 Illumináti | Web | 23. září 2015 v 15:37 | Reagovat

wow
     such zákazníci
   very prodávání
                         so hejty
much děti :)
           8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

16 Kája | Web | 23. září 2015 v 15:49 | Reagovat

[15]: Jéééé, konečně nějaký iluminátí komentář!

17 L Arpet | E-mail | Web | 23. září 2015 v 16:00 | Reagovat

Dobře sepsaný článek. V budoucnu bych byla ráda, za třeba podrobnější popis, rozpis, nicméně i tohle je velice fajné, vtipně sepsané. 8-)

18 userka | E-mail | Web | 23. září 2015 v 16:19 | Reagovat

"Ty tady pracuješ?" Ne asi, přišla jsem si sem sednout a zkouším, kdy na to přijdou, OMG! :D Taky nevím, co jim na to mám odpovídat.

19 mischadiroccia | Web | 23. září 2015 v 17:58 | Reagovat

Vtipný a hodně pravdivý článek, díky za něj. :)

20 DRAK | Web | 23. září 2015 v 18:02 | Reagovat

já bych řekl, že nejhorší jsou protivné prodavačky a pokladní,
a samozřejmě pokud jsou hnusné a špinavé,
je to ještě o stupínek výše (nebo níže?)
ale popravdě, zamračená a nepříjemná prodavačka/pokladní je něco strašného,
proč lidi, co nemají rádi lidi, nechápou, že nemají pracovat pro lidi a s lidmi?

21 Kája | Web | 23. září 2015 v 18:15 | Reagovat

[7]: Přesně tak. Myslím si, že by si to měl vyzkoušet každý.

[11]: Je to mnohem snesitelnější, než jsem čekala. Vlastně mi i ty směny docela utíkají.

[18]: Přesně tak! :D

[20]: Neříkám, že jsou prodavačky svaté, ale vyzkoušel sis někdy její práci?

22 Nicole | Web | 23. září 2015 v 18:56 | Reagovat

tiež som robila v Tescu a popravde, už nikdy viac! ľudia sa prejdú po predajni, tam zistia, že chýbajú cenovky, nesedia ceny...a podobne, potom prídu a vybúria sa na pokladni..."Prečo vám tam chýba cena? Ako si to predstavujete?" - a ja tam len sedím, od pokladne absolútne nemám prehľad čo sa deje na predajni ale samozrejme si to odnesiem ja...nehovoriac o tom čo si spomínala, že je v akcií iba jeden druh tovaru...ľudia sú schopní sa hádať o dva centy čo je absolútne nič...a dokonca sú schopní sa za jeden nablokovaný rožok navyše sťažovať...odkedy som tam robila, mám oveľa väčšiu úctu voči predavačom :)

23 Magicmax | 23. září 2015 v 19:54 | Reagovat

To je tak skvělý zákulisní a detailní. A navíc to jak si dokázala pomoct tomu dítěti - to je sladké.
Ty máš opravdu na něco lepšího ale taková hezká práce ve společnosti není na zahození. Já být tebou tak zůstanu ale ty už sis z té práce odnesla tolik že to nepotřebuješ - zkrátka Tesco asi ne ale zákazníci Teska by měli být ráďi že tě tam mají.
Jinak zakončila si to suprově!
Rozhodně si hodím odkaz na článek do oblíbených.

24 naoki-keiko | Web | 23. září 2015 v 20:06 | Reagovat

S tím chlapečkem je to usměvavé a rozkošné. Občas čítávám takové články jako ten tvůj, ale tenhle mi byl hodně sympatický a nejen poučný :-)

25 N.S. | Web | 23. září 2015 v 21:19 | Reagovat

Skvělej článek :D já osobně sice za pokladnou nepracuji, ale chápu jak se cítíš. Tvé typy zákazníků potkávám dost často, když jdu něco koupit jednou za čas. Jen ty děti mi přijde, že někdy nepozdraví a ani nepoděkují... ale neházím všechny do jednoho pytle, všichní takoví nejsou :-) :-)

26 AikoShizuki | E-mail | Web | 23. září 2015 v 21:43 | Reagovat

Heh, to je celkem vtipné :D Já bych ale chtěla pracovat třeba v tom obchodě, kde kolem mě projde spoustu lidí a můžu s nimi prohodit dvě, tři slova :D Ale i když jsem tichý typ, tohle bych chtěla někdy zkusit :3 Nebo jako číšnice, hlavně ne nikdy s těmi, kdo mě zná :D

27 darkemperor | E-mail | Web | 23. září 2015 v 22:50 | Reagovat

U nás v práci se říká: Pokud se ti to tady nelíbí, můžeš jít prodávat do Tesca za desítku. :-D
Tobě tedy ale poradit jiné místo nemohu, ty už tam jsi.

Wow chudinka klučík, takovej doják. Kdyby jsi mu to radši doplatila ze svýho a nic mu neřekneš, uděláš mu větší radost.

Kdo jsou ti hnusní špinaví chlapi? Nějací bezdomáči, nebo týpci, kteří jsou po šichtě někde na stavbě a jsou rádi, že si koupěj cíga, než dorazí domů?

#staynasranej #nodýško #lidijejaksracek #vazsipracesoudruzko

28 Nikky | E-mail | Web | 24. září 2015 v 5:13 | Reagovat

Milá Kája, až veľmi dobre viem, o čom hovoríš. Priamo v Tescu som síce nikdy neblokovala, ale dosť dlho som chodila brigádovať do Billy, párkrát Kaufland a rok som originálne pracovala ako pokladníčka v Terne...aj keď niektorí ľudia boli milí, drvivá väčšina mi teda vôbec nechýba

29 Just Damien | Web | 24. září 2015 v 8:23 | Reagovat

Pekne si ich opísala. Ja síce v obchode nepracujem a nikdy som ani nepracoval, ale všimol som si už také indivíduá aj ako zákazník :-D Zrejme patrím k prvému typu :-D

30 Snílek | E-mail | Web | 24. září 2015 v 16:12 | Reagovat

Mě na to napadá jen, kéžby těch skupinek bylo jen tolik. Ale třeba děti a paní s velkým nákupem bych pocitově prohodila. Mám mnohem více negativním zkušeností s "těma nevychovanýma frackama" než slevovou paní. Stejně jako milí jsou většinou spíš starší pánové důchodového věku než hošani přes dvacet.
Ale musím s části souhlasit s DRAKEM, prodavačka by se měla vždycky usmívat. Vím, že je to těžké, zvláště, když se sejde víc nepříjemných lidí za sebou, každopádně, když se prodavačka mračí ještě než k ní ten zákazník pořádně přijde, to fakt ne. Měla by se vždy usmívat a být milá, protože toho zákazníka nezajímá, že na ní před chvílí někdo vyjel.

(Safra, problém v prohlížeči, doufám, že ten komentář tu nebude třikrát.)

31 Suzan | Web | 24. září 2015 v 16:52 | Reagovat

Tyhle zkušenosti jsou dobré na napsání třeba nějakého románu v budoucnu. :D To bys pak třeba ráda vzpomínala na kdejakého podivína. :D

32 Suzan | Web | 24. září 2015 v 16:52 | Reagovat

Tyhle zkušenosti jsou dobré na napsání třeba nějakého románu v budoucnu. :D To bys pak třeba ráda vzpomínala na kdejakého podivína. :D

33 slunecnyden | 24. září 2015 v 17:21 | Reagovat

Mile napsáno. Přemýšlím, do jaké kategorie se zařadit... :-)

34 Kája | Web | 24. září 2015 v 17:31 | Reagovat

[27]: To jsou chlapi kteří snad nemají nic jiného na práci než kouřit...

35 Hann. | Web | 24. září 2015 v 18:27 | Reagovat

Závěr celého článku jsi krásně odlehčila a tak jsem se i lehce zasmála.
Ty pomalé babičky znám. Já jsem sice pracovala pouze v cukrárně, ale jejich rozmýšlení každých 20 vteřin (rychleji to očividně nešlo) mi trhalo nervy. Naučila jsem se nandavat dortík až po stoprocentním ujištění, že paní opravdu chce tem 3. dortík od předu, protože ostatní vypadají oschleji.

36 Gauri | E-mail | Web | 24. září 2015 v 21:32 | Reagovat

To je úžasný článek!!!!! :-) Zasmála jsem se. :-D Obdivuji Tě, že zvládáš pracovat v Tescu, myslím, že bych tam z těch lidí zešílela.
Já taky občas prodávám. Buď sýry na trzích nebo knížky v antikvariátu. Je fakt, že jak jsem si přečetla ten článek, tak bych také mohla sepsat typy lidí, co nakupují v antikvariátu. :-D :-D

37 darkemperor | E-mail | Web | 25. září 2015 v 0:21 | Reagovat

[34]: Aha...no tak to je fakt charakterizuje. Píčovina...

38 Kája | Web | 25. září 2015 v 6:42 | Reagovat

[37]: Jak je mám blíže charakterizovat? Copak je znám? Copak jim dávám dotazník s třiceti zvídavými otázkami o jejich životech...?

39 navzdysam | E-mail | Web | 25. září 2015 v 10:15 | Reagovat

Nechtěl bych pracovat za pokladnou :). Mám clubcard, jsem snad ještě mladý, cigarety nekupuju a na prodavačky jsem milý, to spíše ony jsou někdy protivné :D. Přiznám se, že zrovna nedávno jsem si koupil zlevněné jogurty, co měly trvanlivost do toho dne, kdy jsem je koupil, jenže já blbec jsem si toho všiml až doma :).

40 darkemperor | E-mail | Web | 25. září 2015 v 11:30 | Reagovat

[38]: Tak snad poznáš houmlesáka od pracanta nebo socky?

41 Baruschka | E-mail | Web | 25. září 2015 v 14:52 | Reagovat

To jsem si takhle kupovala boty pro prcka... Byly jediný a kouzelný :-)
A vůbec jsem si nevšimla, že je u kasy moje kamarádka :-)
A ona si nevšimla, že já jsem zákaznice :-)
Hmmm, řekly jsme si to doma, večer u kávičky, když jsem jí ty botky ukazovala :-)
Stane se :-)

42 Kiwi Zelená | E-mail | Web | 25. září 2015 v 20:50 | Reagovat

Zrovna jsem měla nutkání psát podobný článek a narazila jsem na tvůj. To už je poněkolikáté v tomhle měsíci, co se mi to stalo..

Jinak, makám v Hrušce po odpoledních na brigádě (teď mě čeká víkend a svátek na směně), takže prostě přesně vím, o čem píšeš. Mladí pěkní kluci se  svačinkami, kteří přejí pěkný den. Malé děti nakupující sladkosti, obvykle jim chybí koruna, kterou přinesou další den. Smrdutí dědci nakupující lahváče, cigarety. Většinou taky sází, když je největší fronta. Milé paní s dětmi a hromadou drobných. Nervózní důchodkyně, které si vždycky vezmou účtenku a šilhají mi na monitor, abych je náhodou "neošidila". Zpomalené. Mohla bych ještě pokračovat... :D No, článek o tom už psát nebudu, byl by totiž s tvým více než příbuzný.. :D

43 Kája | Web | 26. září 2015 v 9:12 | Reagovat

[40]: Podle toho, že ho jen vidím? To bych si mohla myslet úplně cokoliv a bylo by to nakonec úplně jinak.

[41]: Jo, tež se mi to málem nedávno stalo. Známý měl malý nákup, já jsem ho nepostřehla, on se zase nevěnoval té holce za pokladnou a nakonec jsme ho poznala podle batohu, do kterého si ten nákup ukládal. :D

44 darkemperor | E-mail | Web | 26. září 2015 v 10:53 | Reagovat

[43]: No jasně, ale popsat člověka jako hnusná a špinavý ti problém nedělá. AHA..

45 Kája | Web | 26. září 2015 v 10:59 | Reagovat

[44]: Hnusný a špinavý může být úplně kdokoliv. To jsou věci, které člověk pozná na první pohled. Ale hnusný a špinavý může být bezdomovec, horník, zedník, ředitel, křesťan, muslim, budhista, ženatý muž, starý mládenec, vdovec...

46 alaria | 26. září 2015 v 11:12 | Reagovat

Taky jsem kdysi na jednom blogu sepsala něco podobného, jenom trochu drsnějším způsobem. Samozřejmě, že když jsem to zveřejnila na stránce pro spisovatele, tak se na mě snesla vlna nadávek. :D zřejmě se v tom ti lidé poznali :D

47 Termitka | Web | 26. září 2015 v 21:25 | Reagovat

To je super :3 perfektní konec! :F

48 mysteriouswolf | 27. září 2015 v 10:08 | Reagovat

Mám v rodině prodavačku, takže to znám z obou stran. Máš svým způsobem pravdu, ale  každá strana má dvě mince. Je to začarovaný kruh. Prodavačku či pokladní vytočí třeba protivný zákazník a ona si zchladí žáhu na pěti dalších v řadě.
Pátý v řadě nemůže tušit, že prodavačku někdo naštval a tak si její nevrlé chování nenechá líbit. A to je nekončící kruh.Všechno je to o lidech, o jejich povaze a také profesionalitě.

49 ivuscinamericandream | 27. září 2015 v 15:45 | Reagovat

I ja jsem pracovala v Tescu a uplne se v tom clanku vidim. Chybi mi tam snad jen otazka: Mate klubovou kartu? A nasledna odpoved: Jojo, budu platit bezkontaktne....prisaham, ze tohle jsem slysela nekolikrat denne :D

50 Kika | Web | 27. září 2015 v 19:05 | Reagovat

:D super vystihnutý článok

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama