Nově mě najdete na: kajajaja.blogspot.cz

Vymýšlené peníze

24. srpna 2015 v 13:25 | Kája-19 let |  Co si myslím
Všichni by pořád jenom platili kartou. Hotovost už mnohdy nevytáhnou ani na zaplacení blbého nanuku. Mne to samozřejmě štve, protože se tím placení šíleně zpomalí a já se cítím strašně blbě, když jen sedím, čekám, až se platba dokončí a vytiskně se mi účet a přitom vidím řadu nedočkavých lidí, kteří netuší, že ještě nemůžu brát dalšího zákazníka a jsou strašně nervózní. A to je jen jedna věc, která se mi na placení kartou nelíbí. Peníze na účtu pro mne prostě nejsou peníze!



Úplně nejradši bych z fleku zrušila účet v bance a všechny své úspory měla doma v obálce. Bohužel bych tím nezapadla do moderní společnosti. A tak se musím vyrovnávat s pocitem, že mám sice spoustu peněz, ale nemůžu si na ně sáhnout. Můžu se jen přihlásit do internetového bankovnictví a vidět pouhé číslo, které prý vypovídají o mé finanční situaci. Nedávno se číslo trochu zvýšilo - přišla výplata, ale vůbec z toho nemám tak dobrý pocit jako na Bílé, když jsem pravidelně každý pátek dostala do ruky několik bankovek.

Po předchozím odstavci se snad nebudete divit, že zásadně neplatím kartou. I když jsem si kupovala foťák a platila ve Fotolabu skoro sedm tisíc, navštívila jsem předtím bankomat. Kde naberu jistotu, že po přiložení karty přejdou mé peníze na účet obchodu, když nic nevidím? S hotovostí jsem přesně věděla a viděla, kolik dávám a jak jsou mé peníze uloženy do kasy. Pravda, paní se dost divila. Asi ji tam takoví lidi jako já nechodí moc často.

Co je na vymýšlených penězích nejhorší? Nevážím si jich. Fakt jako. Doma mám obálku s výplatou z Bílé, ale když někam jedu, a to dělám docela často, vezmu si jen tolik, kolik potřebuju na jízdné. K tomu si beru pro jistotu kartu. Několikrát jsem v bankomatu opravdu byla... a cítila jsem se před ním jako před nějakou kouzelnou krabicí. Namačkám, kolik chci peněz a on mi je vyplivne. Peníze se mi pak lépe utrácí. Vůbec nemám pocit, že jsou moje, spíš že mi je někdo dal navíc a přikázal, ať se jich co nejdřív zbavím.

Ve výsledku mě bankovní účet asi přivede na mizinu.

Nemám ráda vymýšlené peníze!


Kája
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Baruschka | E-mail | Web | 24. srpna 2015 v 14:11 | Reagovat

Můj synek je také nemá rád :-)
Nejraději má drobné, tak dvacky. Synkovi je 16 a peníze, které mám na účtu, se mi nemůžou záhadně ztratit z peněženky, či z některé z desítek kapes, kde je ukládám na horší časy :-)
Ano, můj puberťák má neustálou potřebu peněz a zvlášť těch, které nejsou jeho. Takže aleluja, díky za platební karty :-)
(Mimochodem, nějak nám v tomto není pomoci. I psychologové už zlomili hůl...)

2 Pesan | 24. srpna 2015 v 14:39 | Reagovat

A teď si představ, že se nějaký bezdomovec hrabe celý den rukama ve své zadnici, protože tam má svědící vředy,  pak do těch ruk vezme mince a koupí si za ně zmrzlinu, pak přijdeš ty a prodavačka ti vydá ty jeho mince, které vezmeš do ruky a pak do té stejné ruky vezmeš zmrzlinu... Fuuuj. Od té doby co mám bezkontaktní platební kartu peníze prakticky vůbec nepoužívám a vůbec mi nechybí to počítání drobných. Navíc mám přehled nad svými penězi a vím přesně kolik jsem který den utratil třeba před 3 lety. Jak někdo dneska ještě může otravovat s hotovostí??

3 :-) | 24. srpna 2015 v 15:03 | Reagovat

A co jsou to vlastně peníze? :-)

4 Nebulis | Web | 24. srpna 2015 v 15:06 | Reagovat

Já s tebou náhodou souhlasím, Kájo. Internetové bankovnictví jsem si zřídila teprve minulý týden (a to mi bude 20). Nechci platit kartou.Prostě z principu. Je mi líto, že se ruší skutečné peníze, protože co můžeš vzít do ruky, to je tvoje. Protože jsme strašně zhýčkaní a dělá nám problém sáhnout do peněženky.

[2]: To je ale podobné jako jezdit MHD. Tam se také držíš madel, která už několiksetkrát osahal někdo jiný. A pokud vím, z opravdových peněz nikdo nic nechytil :D V dnešní době už si dokonce můžeš každou minci doma vydezinfikovat, ale unávám, to asi není časově nejvýhodnější řešení :D
A mít přehled, jak utrácíš s hotovostí taky jde... Přece víš, co si kupuješ.

5 T. | Web | 24. srpna 2015 v 15:53 | Reagovat

Já ty peníze, co mám na účtu, nějak moc neberu, nevážím si jich, hlavně je teda hrozně rychle utratím. No, jednou se mi dokonce stalo, že jsem  si, zrovna když byly slevy v knihkupectví, chtěla nakoupit pár knížek, ještě s tou slevou, prostě krása, a myslela jsem si, kolik ještě nemám na účtu, že to bude v pohodě. Tak jsem tam vystála asi půlhodinovou frontu, abych u pokladny zjistila, že jsem asi nehospodařila úplně nejlíp.
Takže mi na tom nejvíc vadí, že nevím hned, kolik mám. U normálních peněz se vždycky radši podívám do peněženky, jak bohatá zrovna jsem, než si stoupnu k pokladně.
Ale jinak mi karty nevadí... asi kdybych měla konto s neomezeným přísunem peněz:)

6 Olivka | E-mail | Web | 24. srpna 2015 v 15:56 | Reagovat

[4]: Není pravda, že z peněz nemůžeš nic chytit. Patří k jedněm ze způsobů přenosu nemocí (myslím, že třeba obyčejné chřipky). Týká se to spíš těch papírových, ale ty taky asi těžko projedeš dezinfekcí.

Kartou platím ve výjimečných případech. Třeba když si navymýšlím něco na co v peněžence prostě nemám (jako že ty čaty fakt nutně potřebuju :D), pak třeba všechny zálohy za ubytování na kolejích, protože jít tam na několikrát (abych si mezitím mohla vybrat) se mi nechce. Na druhou stranu mít doma VŠECHNY své úspory v penězích bych nechtěla. Ono by to nebyl žádný impozantní balík peněz, i když mám našetřenou slušnou částku. Bála bych se o to. Takhle si utratím svoje kapesné, s příšernými výčitkami si teda tak dvakrát ročně navrch ještě musím vybrat (tak 500 Kč) a začínám zase skoro na nule.
Hnala bys holí spíš člověka, co přijde platit nanuka kartou nebo co to zaplatí hotově dvoutisícovkou?

7 Pesan | 24. srpna 2015 v 16:37 | Reagovat

[4]: V MHD se zásadně chytám těch nejvýše umístěných nejhůře dostupných madel a to ještě jen pokud musím.  A pak si stejně umyju ruce než bych do nich vzal jídlo.

8 živočích | Web | 24. srpna 2015 v 20:06 | Reagovat

to ja práve na účte peniaze šetrím viac, ako keď si ich hodím do peňaženky (a roztratia sa  ani neviem kde a ako) + na účte mám všetko pod kontrolou.
neverila by som že niekto môže vnímať peniaze na účte negatívne.
ale tak každý má zjavne svoje preferencie

9 Drahomíra | 24. srpna 2015 v 21:25 | Reagovat

to je článek z 21. století?????? 8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  8-O  O_O  O_O  :-x  :-x  :-x  :-?

10 Pesan | 25. srpna 2015 v 13:19 | Reagovat

Jak může být platba kartou pomalejší oproti platbou penízky v hotovosti?? :-|

11 Městoběžník | 25. srpna 2015 v 19:32 | Reagovat

Mám při placení podobné pocity.
Když stojím ve frontě u pokladny, vadí mi, když přede mnou někdo platí kartou, obzvlášť když spěchám. S kartou je to zdlouhavé. Občas hledám i drobné tak, abych za nákup v hodnotě 102 Kč dala 200 + 2 koruny.
Jestliže platím něco osobně, raději si vyberu hotovost předem. Myslím, že to na mě má dobrý vliv v tom, že víc rozmýšlím, za co utratit a zač už ne.

Také mám raději placení u pokladny s prodavačkou než u samoobslužné. Zaprvé proto, že často kupuji věci, co se musí zvážit nebo pečivo, zadruhé proto, že podporuji ten "klasický" způsob.
Nechceš napsat nějaký článek k této tematice?

12 Kája | Web | 25. srpna 2015 v 19:41 | Reagovat

[11]: K tomu prakticky nemám co říct, u nás v obchodě samoobslužné pokladny nemáme, v těch, kde mívám menší nákup nejsou, a tam, kde jsou, mívám naopak nákup velký. :D Každopádně si myslím, že pracovat u samoobslužných pokladen musí být hrozný nuda...

13 myší královna | 25. srpna 2015 v 21:00 | Reagovat

Cywe, v tomhle je nejhorší kontokorent.

14 David | E-mail | Web | 25. srpna 2015 v 23:20 | Reagovat

[10]: Taky si myslím, že bezkontaktní platba je určitě rychlejší než platba v hotovosti.

Kájo, asi mi čteš myšlenky, již delší dobu plánuji napsat o této problematice článek, zatím jsem se k tomu bohužel nedostal. Myslím si, že dnes už není vůbec OUT platit i 4,90 Kč kartou, sám jsem si to vyzkoušel. :-D Kdysi pro mě bylo divné platit kartou pod 100 Kč. Čím více platím v hotovosti, tím častěji musím navštěvovat bankomat. Peníze jako peníze, tak proč zbytečně ztrácet čas. ;-)

15 Kája | Web | 26. srpna 2015 v 14:17 | Reagovat

[14]: Ale není.

16 Elis | Web | 26. srpna 2015 v 22:42 | Reagovat

To je sporné, z předchozí brigády mi peníze posílali na účet a já ušetřila, kdežto teď když je dostávám do ruky, mám tendenci je utrácet.

17 Sasanka | Web | 27. srpna 2015 v 14:13 | Reagovat

Taky mi trochu chybí, že si na vydělané peníze nemůžu sáhnout (poprvé v životě mi je posílají na účet, dřív jsem vždycky dostávala hotovost), ale jednu věc platbě kartou upřít nemůžu.
Zatímco peníze z peněženky se mi vždy někam rozutíkají - to je dvacka za zmrzlinu, třicet za jízděnku, deset za koblihu k svačině, pětikačku půjčím kamarádce, aby nemusela platit tisícovkou, a tak dále a tak dále... Při placení kartou si potom zpětně můžu otevřít internetové bankovnictví, podívat se na výpis a do posledního halíře přesně vidím, za co všechno jsem utratila a kolik. Dneska mi někam zmizely dvě stovky. Nevím kam. Kdybych platila kartou, tak to vím :-)
A skutečně, přiložit a pípnout je kolikrát rychlejší, než když má člověk čekat, až vyklepaný důchodce najde v peněžence tři koruny drobné (a pak je stejně nenajde).
Ale pořád nedám dopustit na obálky, to je moje. Když na něco cíleně šetřím (nejčastěji na dovolenou), potřebuju ty peníze mít od ostatních oddělené. To se šetří, na to se nesahá, kdežto z účtu se vybírá a platí. (Pak jsem taky za exota, když musím do banky nejdířv ty peníze vložit na účet, abych s nima mohla něco zaplatit).

19 reveriedreams | E-mail | Web | 3. září 2015 v 21:14 | Reagovat

Souhlasím, nesnáším, když si jdu kupovat třeba ten blbý nanuk, a deset lidí přede mnou platí kartou. Také si raději na peníze sáhnu.

20 Snílek | E-mail | Web | 28. září 2015 v 12:54 | Reagovat

Neviděla bych to tak negativně. Jak už tady někdo řekl, "hmatatelné" peníze z peněženky se mi nějakým záhadným způsobem ztrácí. I když přiznávám, že je mi občas líto ty "hmatatelné" utratit, tak naopak ušetřím. Je to těžké, protože každé má své pro a proti.
Třeba když si jde někdo po ránu koupit do obchodu dva rohlíky a jeden salát, nákup o celkové hodnotě asi deset korun a platí to dvoutisícovkou. To radši, ať to platí kartou -.-"
Nebo když máš platit nájem. V hotovosti by ti klidně mohl majitel říct, že od tebe nic nedostal a ty nemáš, jak dokázat, že jsi mu to opravdu dala. Kdežto na účtě to máš černé na bílém.
Když tě někdo vykrade/okrade, kartu můžeš zablokovat a zloděj se tak k tvým penězům nedostane. Když to máš doma v obálkách... no, už nemáš.

S čím mám ale tak trochu osobní problém, je bezkontaktní platba. To je furt strašení, jak si máme chránit účty, karty a podobně, ale pak přijdou s bezkontaktní platbou... Zloději to nikdy neměli jednodušší.

21 Illumináti | Web | 28. září 2015 v 13:25 | Reagovat

wow
       such karta
                                   much risk
                  so peníze
      8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

22 Weiler | Web | 28. září 2015 v 13:49 | Reagovat

Nachápu to, ale proti gustu. Peníze jsou pro mě vždycky jenom číslo, ať už ho mám napsaný na monitoru, nebo na několika papírech a kusech kovu. Vážit si jich víc jen proto, že mají fyzickou podobu, bych měl proč?

Mimochodem, na internetu mi hotovost nevezme nikdo :D

23 Molly | Web | 28. září 2015 v 13:49 | Reagovat

Nemam založenej účet, ale docela tě chápu jak to myslíš a možná bych to měla stejně. Ale jinak mi to tak hrozný nepřijde. Záleží hodně na co je člověk zvyklej :)

Tak proč ten účet nezrušit? :) Že bys nezapadla do společnosti.. Ále, to je hloupost. Jinak znám pár lidí co to vidí jako ty, mají peníze doma v trezoru.

Chtěla jsem ještě něco říct, ale už jsem to zapomněla takže... Hm :D

24 Ann Taylor | Web | 28. září 2015 v 14:32 | Reagovat

[8]: Naprosto přesně. Když mám peníze v peněžence, tak prostě tahám bankovky a mince dokud tam něco je, je to chaotický a vůbec. Na účtu mám jasnej přehled, nemusim nic počítat, nikam se mi to nezakutálí, nezjistím, že mi ta pajska vypadla do kabelky, takže ji buď můžu půl hodiny hrabat nebo si to nekoupit a pohoda. Naopak mě štve, že si nemůžou kartou zaplatit vlak, protože u nás se kupujou jízdenky až uvnitř a průvodčí asi přenosnej terminál nemá. Plus bez účtu neustále tahat peníze buď osobně správě kolejí/pronajímateli, chodit s nima pořád na pokladnu školy a na pokladnu menz, internetovej nákup řešit jenom dobírkou, která má vždycky klidně i dvojnásobnou přirážku, nebo minimálně běhat na poštu se složenkama, to by se mi teda nechtělo. A mimochodem "opravdové" peníze mají tak jako tak reálnou hodnotu jen toho papíru a inkoustu a kovu, z kterého jsou. Jinak jsou taky jen číslo, co je na nic namalované/vyražené, nic víc. Kryté zlatem už dnes nejsou.

A že je to pomalé? No jelikož nemám vlastní domácnost, neutrácím vysoké částky, a tak mi většinou vystačí platba do limitu, do kterého nemusím zadávat pin. A to je asi stejně pomalý jako podat dvoustovku a čekat, až pokladní napočte drobáky zpátky. Nezpomaluje to. A pokud by měl někdo strach, že mu to něco podělá v systému, tak jak říkám, limit na pin. Já mám limit pětikilo, myslím, že dneska už jde dát i vyšší nebo možná nižší. Tak proč ne.

25 Nekra | 28. září 2015 v 14:46 | Reagovat

Souhlasím s tím, že fyzické peníze jsou lepší než ty virtuální. Myslím si, že víc pod kontrolou jsou mince a bankovky, než nějaký číslo někde na účtu.
Naštěstí jsem se zatím s omezováním plateb v hotovosti nesetkal, ale jestli k němu dojde, určitě za tím budou lidi z dluhovýho byznysu.
A za největší zlo virtuálních plateb považuju kontokorent. :X

26 Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 28. září 2015 v 14:49 | Reagovat

Já kartou platím jenom když mám po boku někoho kdo zná můj pin a poradí mi, kam ji mám přiložit. A i tak je to pro mě hroznej stres!

27 Kája | Web | 28. září 2015 v 14:50 | Reagovat

[23]: Tak třeba by mi neměli kam posílat výplatu...

28 Kiwi Zelená | E-mail | Web | 28. září 2015 v 14:58 | Reagovat

[15]: To asi záleží na vašem terminálu na kartu, u nás je bezkontaktní platba rychlovka, vyrovná se to tomu, jako když si někdo připraví drobní předem.
Zatímco klasická platba kartou je opravdu pomalá, než se to zpracuje a tak dále. Ale zase mi to připomíná, že "na druhé straně barikády" jsou osoby, které vysypou na pult drobné a vyber si. Takže bych to tak nehrotila z tohoto hlediska.

Co se té reálnosti peněz týče, je podle mě pravda, že peníze z účtu rychleji mizí. Proto je taky radši vyberu a platím v hotovosti. :)

29 Sayuri | E-mail | Web | 28. září 2015 v 15:20 | Reagovat

Ja tiež preferujem hotovosť. Kartu som si zriadila iba pre obchodovanie cez eshopy, kde sa bez nej inak nedalo. Štvú ma ľudia v nákupných centrách, ktorý platia nákup za menej ako 5€ a platia kartou. Ale tak, taká je doba, ide dopredu. Myslím, že to má aj svoje klady aj zápory :-)

30 Grumpy | Web | 28. září 2015 v 16:22 | Reagovat

Já jsem zase tip člověka, který platí kartou všude, kde může. Nesnáším bordel v peněžence a drobné mi neurvou svou váhou kapsu. Nemám ráda hotovost. Navíc díky tomu neutrácím za blbosti, které "stojí jen pár korun". Radši si to odpustím, takže ne pro každého platí, že peníze z účtu mizí rychleji. Navíc platba kartou je leckdy rychlejší než v hotovosti (také mám zkušenosti z obou stran pokladny). A nemusíš pořád myslet na to, jestli máš s sebou dost peněz, a kde je nejbližší bankomat.

31 hedd | Web | 28. září 2015 v 17:11 | Reagovat

Jsi můj člověk! :-) Taky nemám ráda platební kartu, vlastně ani nevím proč, tak nějak z principu. Nevěřím jim. :-)

32 Pražský poděs | E-mail | Web | 28. září 2015 v 17:34 | Reagovat

Zajímavý, takhle mě nad tim nikdy nenapadlo uvažovat...
Ale něco na tom asi bude, i když je to prostě jenom pocit...

33 Lisi | Web | 28. září 2015 v 18:45 | Reagovat

Trochu mi tento článek připadá zpátečnický. Bezkontaktní platba má snad urychlit posun fronty - zamezí hledání mincí u zákazníka a následně u pokladního. A dneska je u nás už spíš výjimka, když nějaký obchodník bezkontaktní terminál nemá.

34 Arvari | E-mail | Web | 28. září 2015 v 19:35 | Reagovat

Teda, já nevím, ale pokud mají v obchodě v pořádku terminál, tak mi platba kartou (tedy, bezkontaktně, ovšem) přijde mnohem rychlejší než platit bankovkou a čekat, až mi pokladní vrátí... Jako, neznamená to, že platím kartou nákup za dvacku (i když i to se už stalo, když jsem si doma zapomněla doplnit do peněženky hotovost a měla jsem fakt asi osm korun), ale rozhodně v tom nevidím zdržení. Jak říkám, vyžaduje to ale bezkontaktní platbu, ta normální je vážně strašlivě pomalá. :-D
Každopádně mi ten tvůj přístup prostě přijde trochu... já nevím, tohle bych čekala od šedesátiletý paní, a ani to není jistý, jelikož moje čtyřiašedesátiletá babička kartou normálně platí a internetový bakovnictví využívá prakticky pořád. Jako jo, na ty peníze v ruce se hezky kouká, a stovka z peněženky se utrácí hůř jak stovka z karty, ale jinak mi to nepřijde jako zase tak zásadní rozdíl. Mě potěší stejně tak hezký číslo v bankovnictví jako hezkej počet bankovek doma v kasičce, no... :-D

35 Arvari | E-mail | Web | 28. září 2015 v 19:37 | Reagovat

P.S. A jestli ti to fakt tak vadí, tak ti přece nikdo nebrání v tom, abys po výplatě šla k bankomatu, třeba třičtvrtě výplaty vybrala a doma šoupla do obálky, ne? ;-)

36 Čerf | E-mail | Web | 28. září 2015 v 20:41 | Reagovat

Dokud se peníze na účtu směňují za peníze v hotovosti v poměru 1:1, je mi jedno, kterou jejich podobu používám. Ale jsem právě v Řecku a tady je momentálně hotovost praktičtější :-).

37 Sharka193 | E-mail | Web | 28. září 2015 v 21:18 | Reagovat

Já na kartu a internetové bankovnictví nedám dopustit! Od chvíle, co jsem na střední ve větším městě, prakticky pořád mám v peněžence tak padesátikorunu a zbytek na kartě, kam se každý večer dívám...
Ale tvůj názor je tvůj názor :) Každý jsme originál a nejsi jediný člověk, co preferuje hotovost :) Takových znám víc :)

38 Miloš | Web | 28. září 2015 v 21:32 | Reagovat

Tento článek mně připadá, jako kdyby ho napsal 80-letý venkovan, který nenakupuje nikde jinde než v obchodě se smíšeným zbožím, kde mají chleba, rohlíky, buřty, žárovky a toaletní papír.

39 Karryanna | E-mail | Web | 28. září 2015 v 21:33 | Reagovat

Tak ona je otázka, jestli člověk musí chtít zapadnout do moderní společnosti :) Na mě se lidi rozhodně tváří divně, a to účet mám, jen ho téměř nevyužívám. Chodí mi na něj stipendia a občas nějaké odměny za to či ono, občas z něj vyberu, když mám velký výdaj, ale jinak funguju na hotovosti.

Ale abych moderní společnosti úplně nekřivdila, už dvakrát jsem za účet a platby kartou byla ráda. Prvně letos o dovolené, kdy jsme byli na Islandu a možnost platit suvenýry kartou mi, ač to trvalo dlouho, ušetřila spoustu starostí s měněním hotovosti (jednak není úplně snadné směnit přímo české koruny za islandské a při postupném směňování už se nasčítají nějaké ztráty, jednak proto, že při dvoutýdenním pobytu jsme směnárnu potkali asi tak při příletu a při odletu). Podruhé před pár dny, kdy jsem z účtu platila za prodloužení domén. V půlce září jsem dala podobnou částku za cestovné, které dostanu proplacené, ale až někdy za dlouho a právě na účet. Takže co se mé hotovosti týče, je to jako bych ty peníze dala za domény a cestovné už měla proplacené. Ale myslím, že teď zas na kartu nějakou dobu ani nesáhnu. Ne z principu, ale z preference hotovosti. Však před dovolenou jsem ji v peněžence bez pořádného využití nosila přes pět let.

Ono pomáhá, že rozhodně patřím k těm, kteří hospodaří s tím, co mají zrovna k dispozici. Z toho hlediska mi naprosto vyhovuje při každém placení tak trochu mimochodem vidět, kolik mi zbývá peněz a kolik jich právě odchází. A celkově mi nějak prospívá vidět přímo ty bankovky/mince. Tak držím palce, ať Tě účet na mizinu nepřivede :)

40 4kocour4 | Web | 28. září 2015 v 21:46 | Reagovat

Jakože na tyhle blogy zabloudím náhodou, tak ale přihodím svůj názor.

Já taky karty a účty nemám rád, nesnáším když musím někomu posílat peníze předem (Aukro), nesnáším to zdržování v obchodech. Osobně mám kartu jen kvůli tomu abych mohl platit na EBay.

41 Nami | Web | 29. září 2015 v 6:10 | Reagovat

A přesně tihle lidi si pak stěžujou kudy choděj když je vykradou a všechny úspory jim seberou, protože nejsou schopný je nechat v bance. A že jsem včera slyšela zase nejmíň dva

42 Holoubek | E-mail | Web | 1. října 2015 v 13:40 | Reagovat

To, co je na účtu, ať tam je. Když platím, taky to raději dělám "růčo". :-D Člověk si lépe uvědomuje, že a kolik utrácí. Kdybych všude jen mával kartou, za chvíli by mi na ní nic nezbylo...

43 Nekra | 15. listopadu 2015 v 16:24 | Reagovat

[41]:: No jasně, a banky jsou asi úplně bezpečný. Nějakej průser ve státu nebo bance, zmrazení účtú, pozastavení vybírání a k těm prachům se nedostaneš. Akorát místo jednotlivce v takovým případě krade stát/banka. (Což mně osobně přijde snad ještě hnusnější.)

Mít peníze doma má svá rizika, ale ani banky nejsou 100% bezpečný. Je jen na každém, který riziko zvolí.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama