Nově mě najdete na: kajajaja.blogspot.cz

Věci, na kterých záleží, i když jsem si to dřív nemyslela

9. dubna 2016 v 10:00 | Kája-20 let |  Co si myslím
Vztahy bohužel často končí rozchodem. Je to smutné, ale myslím si, že bychom se na zničeném vztahu vidět spíše ty dobré věci. Uchovat si v hlavě pěkné vzpomínky. A taky si vzít nějaké ponaučení. Já jsem přišla na pár věcí, na kterých ve vztahu dost záleží, i když jsem si jejich důležitost dříve vůbec neuvědomovala.


Rovnou na začátku upozorňuju, že tímto článkem nechci vůbec nikoho kritizovat. Jediným záměrem je poukázat na drobné rozdíly mezi lidmi, které mohou ve výsledku způsobovat velké problémy. Zažito na vlastní kůži.


1. Záleží na tom, jaké má druhá polovička kamarády.
Neskutečně hodně. Dřív jsem si myslela, že mi jeho kamarádi můžou být úplně ukradení, ale není tomu tak, obzvlášť když s nimi musíte trávit společný čas. Já ho měla trávit s lidmi úplně jiných názorů a zájmů. Samo o sobě by to samozřejmě tolik nevadilo, kdyby to nebyla banda netolerantních škatulkářů. Nesedli jsme si hned na začátku, časem se situace nelepšila, spíš naopak. Dýchat s nimi jeden vzduch bylo peklo. Na druhou stranu v úplně jiné partě jsem byla ve svém živlu.

A proto radím: Partnera si vybírejte trošku i podle kamarádů.



2. Záleží na smyslu pro humor.
Pár let zpátky bych na to vůbec nemyslela, ale je to tak. Už u prvního kluka byly trochu problémy. Černý humor jsem ještě do jisté míry zvládnout a zasmát se mu, nad fekálními vtípky však jen kroutím znechuceně hlavou. Proto o mě onen člověk občas říkal, že vůbec nemám smysl pro humor. Ten samozřejmě mám, a to velmi specifický. Samá ironie, recese a podobně. Na osobu s totožným humor jen tak nenarazím, na to jsem si už zvykla. Poslední kluk byl absolutní opak, člověk aby si připravil cedulky jak pro Sheldona Coopera. Když mi nějaká nadsázka/ironická poznámka ujela, byly z toho nepříjemné situace, odmítal vzít na vědomí, že jsem to nemyslela vážně a chtěl, abych mu všechno vysvětlovala.

A proto radím: Při výběru partnera bedlivě sledujte reakce na vaše vtípky a pokud je nebude chápat, posuňte se raději o dům dál.



3. Musíte mít stejný vztah k penězům.
Pokud možno, měli byste být z naprosto stejných rodinných poměrů a vychováváni úplně stejným způsobem. I když tvrdil opak, měl jako dítě všechno, nač si vzpomněl, aspoň ve srovnání se mnou. A vlastně ještě stále má. Ve výsledku to způsobovalo různé neshody v ohledu peněz a hlavně v představě o tom, co je drahé. Nikdy jsem si nepřipadala, že nějak materiálně strádám, vedle něj jsem však byla totální socka.

Proto radím: Pohlídejte si, abyste byli podobní i v přístupu k penězům a rodinným poměrům. (Pokud vás peníze zajímají víc než láska, to je jiná...)



4. Záleží na životních cílech.

Partneři musí táhnout za jeden provaz, to se jim ale podaří pouze pokud mají stejné cíle. Až nedávno jsem si uvědomila, že na tom tak moc záleží. Dřív jsem ani nijak nepřipouštěla, že by dva tak blízcí lidé mohli mít úplně rozdílné představy o životě. Je to tak. Naše rozpory plynuly především z rozdílného vztahu po penězích.

Proto radím: Věnujte pozornost jeho životním postojům a toho, čeho by rád dosáhnul.


5. Skřivani, hledejte skřivany, sovy, hledejte si sovy.
A když už se pokřížíte, chce to někoho, kdo je schopen tolerovat váš režim a alespoň trochu se mu přizpůsobit (což má samozřejmě fungovat i opačně). U nás to absolutně nefungovalo. Já jsem kolikrát šla spát o několik hodin později, než mi bylo přirozeno, pak jsem ale půlku dalšího dne trávila sama. A ještě za to byla kritizována.

Proto radím: Co nejdřív porovnejte své režimy dne, udělejte si jasno, jaké jste ochotni dělat kompromisy a pokud vám vyjde, že se v čilém stavu spíš nepotkáte, najděte si raději někoho jiného.



A pak je samozřejmě důležité, abyste si byli věrní a tolerovali se navzájem, že. Ale to snad všichni dobře víme...





Kája
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 SasuKe | Web | 9. dubna 2016 v 11:44 | Reagovat

Souhlasím s těmi životními cíli, tam to rozhodně fungovat musí, musíte se shodnout, jde tam o budoucnost. Taky bych řekl, že souhlasím s tím, že kamarádi dělají hodně a záleží na tom, jaké přátele ten člověk má, i když od pokusu o vztah by mě to asi neodradilo... Každopádně myslím, že třeba ty poměry nemusí být ve vztahu problém. Řekl bych, že já i přítelkyně jsme z dost odlišných rodinných poměrů, hlavně co se třeba peněz týče, myslím, že je to spíš o domluvě a toleranci.

2 veri-art | Web | 9. dubna 2016 v 12:23 | Reagovat

Co se týče kamarádů: pokud ten kluk o tebe stojí, nenechá si kamarády o tobě nic špatného nakukat. A to, že tě neberou...nejspíš jejich problém, i když trávit pak s nimi čas určitě nebylo lehké.
Smysl pro humor: můj přítel je téměř jediný, kdo mému smyslu pro humor rozumí a zasměje se mu. Za tohle jsem vážně ráda :-)
Vztah k penězům: jsme oba dva z rodin, kde finance nikdy moc nebyly a nebylo na rozhazování, tudíž tady máme jasno a mobil za 15 tisíc nám rozhodně nepřijde jako dobrá investice, když potřebujeme koupit plno jiných, pro život důležitějších věcí.
Životní cíle: tak ty jsou ve vztahu hodně důležité. Určitě by nám to neklapalo, kdybych já chtěla budovat kariéru až do svých čtyřiceti let a on chtěl rodinu či třeba cestovat. Naštěstí jsme však ve svých životních cílech za jedno ;)
S tím režimem....no já chodím spát dřív, on později, ale vstáváme tak nějak stejně...zkrátka potřebuju víc hodin spánku než on :-D

Povedený článek, i když někde trochu nesouhlasím (třeba s těmi kamarády, nakonec záleží na tom, jak se k tomu staví přítel, když tě moc neberou). Ale rozhodně mě donutilo se nad těmito všemi věcmi zamyslet a dospěla jsem k tomu, že mám fajn chlapa. Tak jen budu držet palce, ať brzy najdeš takového, který s tebou bude za jedno! :-)

3 Lucka | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 12:25 | Reagovat

Já naprosto souhlasím, každé z kritérií, které jsi napsala, je svým způsobem důležité pro volbu partnera. Já jsem měla kluka přes čtyři roky a vzhledem k tomu, že si kamarády hledal mezi lidmi jednou tak starými, neměla jsem si s nimi co říct... Všechno tohle má vliv na vztah a na spokojenost... Já bych to u těch peněz viděla jinak než ty, já například jsem člověk, co myslí na zadní kolečka a přítel byl člověk, co byl schopný utratit výplatu během jediného dne... Tohle dělá taky zle, zkrátka od všeho trochu by člověk měl promyslet. :)

4 Lenin | 9. dubna 2016 v 12:36 | Reagovat

Nemůžu, než souhlasit. Jen u kamrádů to já osobně dělám trochu jinak. Nestojím o to stýkat se nějak zvlášť často s jeho kamarády a naopak si hlídám, aby on nebyl moc často s mými kamarádkami (většinu z nich nezná). Kamarády našich protějšů často vnímáme jen v superlativech a je tu proto velké riziko nevěry. Dve životní zkušenosti už s tím mám, od té doby jsem v tomhle směru protřelejší... :-D Zjistila jsem, že vůbec není potřeba mít společné přátele, bohatě stačí, když máme každý ty své a libovolně se s nimi můžeme samostatně stýkat.

5 Baruschka | E-mail | Web | 9. dubna 2016 v 13:52 | Reagovat

Já bych přidala ještě IQ :-)
Pokud se hodnota u dvou partnerů liší až příliš, taky to není dobré.
Ale to je jen doplněk, jinak s Tebou naprosto a bezvýhradně souhlasím :-)

6 Tevuori | Web | 9. dubna 2016 v 14:19 | Reagovat

Káji, aspoň už budeš příště vybírat lépe a snad k oboustranné spokojenosti! :-)  Chybami se králík učí, jak řekl bob bobkovi.

[5]: To bych taky dodala. Dva si můžou perfektně rozumět a přitahovat se, ale pokud nejsou inteligencí a vzděláním na podobné úrovni, tak se po chvíli nemají o čem bavit. Bohužel jsem to zažila. Zní to pokrytecky, ale je to tak. :-?

7 Kája | Web | 9. dubna 2016 v 20:52 | Reagovat

[1]: U nás to problém byl. Občas mi dokonce připadalo, že mě jeho rodina nějakým způsobem lituje, já jsem si ale nijak bídně nepřipadala. Naopak mi vstávaly vlasy hrůzou, když jsem viděla, za co všechno utrácejí a tak. :D Nevím, jak bychom to skloubili. :D

[2]: Musí se mu nechat, že si mě před nimi bránil. A ano, byl to jejich problém, ale jak říkám, musela jsem s nimi být, jinak to nešlo, ale bylo to těžké, protože jsem věděla, že ať řeknu/udělám cokoliv (nebo taky vůbec nic), bude to špatně. S režimem jsme byli úplně mimo. On taky asi od přírody potřebuje více spánku, ale podle mne to mnohdy byla spíš lenost. :D No hlavně mi vadilo, že třeba vůbec nebyl ochoten se přizpůsobit, když jsme třeba plánovali nějaký výlet nebo tak. Moje sestra si taky ráda přispí, ale když je třeba, vstane klidně v šest. Je to pro mne poučení, příště si dám hned ze začátku pozor, jestli jsme na tom podobně nebo jsme aspoň trochu ochotni si to navzájem nějak přizpůsobit.

[4]: Měla jsem čest randit (či co) s mužem starším o dvanáct let. Jeho parta je taky o dost starší, ale mám to s nimi přesně naopak, připadají mi děsně fajn, i dnes je ráda potkávám a dva dokonce považuju za své kamarády. :D

[5]: Taky dobrá rada. :) S tím nemám až tak velkou zkušenost.

[6]: Já doufám, že příště už to vyjde! I kdyby mělo dojít na tři P.

8 Krutomluv | 10. dubna 2016 v 0:13 | Reagovat

Kááájo! To jsi ty, ta roztomilá slečna, co se mnou a s tím blbem udělala tak fajn rozhovor, který pro mě dodnes charakrerizuje éru Jyxo a Blog :) Nevěřím svým očím, když jednou za půl roku mrknu na pozůstatky blogu a najdu tam jeden nový koment, od tebe.  Náhody na světě neexistují. Máš na mě mail? Nebo FB?

9 Kája | Web | 10. dubna 2016 v 9:30 | Reagovat

[8]: Nemám na tebe vůbec nic, jen vzpomínky!

10 krutomluv | 10. dubna 2016 v 22:39 | Reagovat

[9]: No tak ty vzpomínky, to musí bejt něco strašnýho :) Tak web na vlastní doméně pořád nemám, ale už mám tu doménu. Jinak jsem tady https://www.facebook.com/jaroslav.mares.714 a dva roky poté, co mi v TV svěřili záhady a po půl roce sebrali, což jsem si nenechal líbit, jsem rozjel tohle https://www.facebook.com/badatele.net/ ale hlavně tohleto: https://www.youtube.com/channel/UCgbU0em0cD9Cj0VGcsGQQ8g No a mail je jméno tečka příjmení na seznamu. Vypadá to, že se změnil celý svět... až na tvůj blog. :)

11 krutomluv | 10. dubna 2016 v 23:02 | Reagovat

tak já podle stroje spamuju jo :) asi na mě ta plechová bedna zapomněla, jak jsem jí proháněl :) tak si mě schval

12 Krutomluv | 11. dubna 2016 v 22:32 | Reagovat

Jo a drobná poznámka na okraj: Ty vztahy, které nekončí rozchodem, končí smrtí. A teď co je horší :)

13 Kája | Web | 11. dubna 2016 v 23:03 | Reagovat

[12]: To je dobrá otázka. :D

14 Marie Veronika | Web | 24. dubna 2016 v 9:52 | Reagovat

Nesouhlasím s tím, že by partneři měli být vychovávání co možno co nejstejněji. Nic není nezdravější, než když svoje nezdravé návyky (pokud jsou nezdravé, což zpravidla aspoň trochu bývají) potvrdíš a prohloubíš stejnými návyky svého partnera! Ale nějaká základní podobnost je samozřejmě důležitá. Myslím, že jsi vystihla mnohé. Snad bych ještě dodala: mrknout se i k partnerovi domů a podívat se na jeho rodinu, protože tu si s ním a jeho kamarády bereš vlastně taky.

15 Alue | 23. května 2016 v 13:37 | Reagovat

souhlasím.....

16 Jana | E-mail | Web | 23. května 2016 v 14:31 | Reagovat

Moc hezky napsáno, nemohu než souhlasit. Vše, co popisuješ, se zdá jako blbost a v zamilované fázi to nikomu nedojde... Jenže pak spadnou brýle a ejhle - přesně to, co píšeš, vadí :) Jsem ráda za svého prince :)

17 sarushef | Web | 23. května 2016 v 15:35 | Reagovat

S něčím souhlasím, ale stejně je nemožný najít někoho, kdo je na tom úplně stejně.

18 Joina | Web | 23. května 2016 v 15:42 | Reagovat

Vypadá to jako suprový článek :)

S tou jedničkou zatím nemám velké zkušenosti hlavně, pokud neujíždí na nějakých drogách.
Já smysl pro humor bohužel moc nemám a vtipy nechápu a to je někdy problém...  Ráda se bavím a někdy si dělám ráda srandu z ostatních lidí, ale někdy ty vtípny nevyzní tak jak si to představuji.

JInak ty všechny body vypadají zajímavě. Ale ta věrnost je asi největší.

19 ČAPILO | Web | 23. května 2016 v 15:57 | Reagovat

Víte, v čem opravdu záleží na vztahu? Základem je vůbec nějaký vztah mít... no a už na tomhle bodě jsem dávno ztroskotal :D

20 Ellí | Web | 23. května 2016 v 18:23 | Reagovat

Tak pod tenhle článek bych se podepsala :). Vystihla jsi to úplně přesně :). Člověk si občas ani neuvědomuje, na kolika zdánlivě nepodstatných věcech, závisí spokojený vztah :).

21 Vlasta | E-mail | Web | 23. května 2016 v 20:01 | Reagovat

To jsou dobré postřehy, s nimiž souhlasím... :-)

22 Nancy | Web | 24. května 2016 v 0:25 | Reagovat

hm, to je dost malo bodov

23 Kája | Web | 24. května 2016 v 6:37 | Reagovat

[14]: Rodinu jsem znala a většinou byli super... až je mi teď celkem líto, že už mezi ně nepatřím. :D

[17]: Tak samozřejmě, že najít někoho, kdo odpovídá představám na sto procent je těžké, ne-li přímo nemožné. Bude mi asi trvat, než najdu toho pravého, ale momentálně se teď chlapů docela bojím a budu si hlídat, aby těmto ,,pravidlům" odpovídal aspoň částečně. Protože vím, jaký nepořádek to dokáže napáchat...

[19]: Heeej... ty mě bavíš.

[22]: Hm, jsem ještě mladá, víc zkušeností zatím nemám.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama