Nově mě najdete na: www.kajinblog.cz

V Baťově městě

7. května 2016 v 13:14 | Kája-20 let |  Kájinči deníček
Okolnosti nám konečně přály. Anežka bydlí od září ve Zlíně a já ji tam až teď poprvé za celou dobu navštívila. Peněženka pláče, ale já jsem si to užila a doufám, že má hostitelka taky. Až na náročné cestování do Zlína bylo všechno super.

Delší dobu jsem nikde nebyla, tak se mi České dráhy postaraly o pořádný zážitek. Druhá možnost je, že se mi Zlínský kraj mstil za to, že jsem v něm dva měsíce nebyla. Nevím. Podle původního plánu jsem měla jet dvěma vlaky a jedním autobusem. Hned první vlak mi to však dal pěkně vyžrat. Vyjel o patnáct minut později než měl, cestou pak zpoždění navýšil na tři čtvrtě hodiny. Kvůli tomu jsem si mohla jen nechat zdát o přípoji v přestupní stanici. Musela jsem úplně změnit plány a pokračovat dvěma neplánovanými, drahými a především vyhlídkovými autobusy. Podobné cesty člověka léčí z lásky k cestování. Přijet do Zlína bylo hotové vysvobození!

Dorazila jsem v šest hodin. Anežka už měla dávno po škole, a tak jsme mohly vyrazit do čajovny. Rozhodly jsme se vyzkoušet Moju čajovnu, ve které žádná z nás předtím ještě nebyla. ,,A víš kde to je?" ptala se An. ,,Ne, ale je zakreslená v mapě u mekáče, tak se podíváme." V mapě jsem čajovnu našla hned. Udělala jsem si přibližný obrázek o tom, kde by se mohla nacházet ve skutečnosti... a pak jsem nás tam trošku avantgardní cestou dovedla; musely jsme lézt na nízkou zídku a jít do kopce takovou pochynou pěšinkou mezi domy. Určitě by to šlo kultivovaněji!

Ve sbírce mám tedy další navštívenou čajovnu. Určitě vám ji doporučuji. Obsluhují v ní milí lidé a střapatý pejsek. Strávily jsme tam celý večer, odcházely jsme až jako poslední těsně před zavíračkou.

Doma jsme si chvilku pouštěly oblíbené písničky. Na dobrou noc jsme si pustily Brahmsovu ukolébavku. Zapůsobila na mne dobře, spala jsem bez přestávky asi od půlnoci až do půl šesté, pak přerušovaně až do sedmi, což je fakt dobrý výkon, protože posledních čtrnáct dní jsem většinou ráda, když naspím alespoň pět hodin.

Posnídaly jsme nejlepší věc na světě (=banán) a zalily jsme ji tuaregem. Kávu měla Anežka jen rozpustnou, proto jsme vyrazily do kavárny. I to je jeden z důvodů, proč peněženka nakonec plakala. Po kávě jsme se trošku prošly a hurá do menzy na oběd. Řeknu vám, byl to opravdu zvláštní pocit přijít zase jednou do nějaké jídelny, vzít si tácek a tak. Úplně jsem cítila, jak jsem omládla, přestože jsem se tímto způsobem stravovala ještě před rokem.

Během oběda se venku udělalo skoro léto. Anežka odešla na seminář a já jsem se opalovala a okukovala Zlín. Když jsem se snovu shledala s Anežkou, hodlaly jsme si dát ještě jedno kafe. Místo toho jsme si však daly zmrzlinové poháry. Já jsem ovšem od původního plánu příliš neutekla, moje zmrzlina totiž v kávě plavala. Dřív by mě nenapadlo, že něco tak divného může být dobré!

Pak už jsme stihly jen krátce poležet v parku a hurá domů.

Autobus, jeden vlak, druhý vlak, třetí vlak. Vzdálenost to není až tak velká, ale časově mě to vychází jako cesta do Prahy. Bez zpoždění a s kamarádkou se ale cestuje dobře. :)

A tak. Poslední dobou si žiju hodně dobře.

Kája

2 lidé ohodnotili tento článek.